Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Bättre! Dagens plus och minus

Av Angelica - 9 november 2010 23:58

Nog mår jag bättre alltid;D Jag känner mig lugnare och tryggare. Känner hur jag börjar gå ner i varv och inte stressar upp mig över saker i framtiden jag ändå inte ändra på eller förbättrar genom att nojja nu. Dagens plus och minus var det!

PLUS

* Gick på grupphandledningen för PMet idag, även om jag hade god lust att fly undan det då idén jag till slut lyckats får fram kändes... Dum. Irrelevant. Istället fick jag feedback.tips och nu en idé att verkligen utveckla och samtidigt avgränsa. Toppen!
Dessutom var det skönt att känna av jag inte var den enda som kände mig vilsen i möjliga idéer:)


** Tog en 20 minuters vila på eftermiddagen, powernapp samt behövliga vila av ögonen innan jag bytte från glasögon till linser

*** Gick på Ashtanga yoga idag, börjar kunna slappna av ordentligt, känns att jag börjar komma ikapp det jag förlorat på att gå sällan på det förrut.

*** Var såååå sugen på kladdig ljus choklad, men motstod frestelsen att gå till ica och införskaffa någon hundragrammare, åt mackor och bit mörk choklad istället, bättre både för hälsan och plånboken, duktigt!:)

**** Lugnades ner angående företagsekonomi, bör verkligen vara säkert att jag kommer in, Matte C bör inte krävas eller ens ge någon hjälp^^
Med andra ord så är denna termin och nästa nu säkerställd vad jag kommer göra, skönt:)

***** Sorterade upp den röriga högen med tvätt inför morgondagens tvättid under reklamen i Desperate Housewifes(i princip mitt enda "måste" gällande TV-program), istället för att bara sitta och slöa:)

****** Tagit itu med disken idag, så gott som på engång vid måltider osv. Inga uttröttande diskberg här inte;)

****** Hållt koll på ekonomi, räknat in dagens inköp och beräknat kommande inköp och dess effekter på vad som blir kvar:) Planera ekonomin, mat och annat i Word flyter på och känns awsome :D ÄNTLIGEN koll;D


MINUS
* Gick inte upp direkt med alarmet på morgonen, måste sluta snooza, gör mig bara tröttare:)

** Behöver bli bättre på att hålla "bara" vid datorn, inte tänka ska "bara" kolla det och sedan fastna vid annat onödigt som bara stjäl tid från det jag Behövde göra. Plus att det ibland till och med gör att jag glömmer bort det jag Tänkt göra från början. Inte bra.
Lär jag mig att göra det jag ska och inte fastna i annat, blir jag effektivare:)
Det gäller TV-tittande också. Att exempelvis bestämma sig för att "bara" se Förhäxad när man äter lunch, och sedan plugga, och verkligen göra det!

INte  som idag, börja fastna i Simpson och slösurfande på nätet.

*** Läste inte igenom föreläsningsanteckningar noga inför fredagens omtenta, som tanken var att göra efter lunch idag. Blev skummning mest. Sigh.

**** Snart midnatt och jag har inte lagt mig än, eller skrivit in kapitel från Loveparadise, vilket var egentliga anledningen att starta upp datorn. :(


Full fart framåt imorgon! Nu läggdags^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 25 oktober 2016 00:51

Använd ditt dåliga samvete som bränsle. Vänd ångern inatt till energi, kraft och diciplin imorgon. Gjort är redan gjort, imorgon är en chans att rätta dagens misstag. ...

Av Angelica - 26 augusti 2016 16:34

Dags för lite Zenoptimism igen. En återanvändning av att Lista alla kraven, måsten, vill-göra... Och rannsaka sig själv över vad som är praktiskt rimligt. Detta efter att känna sig omotiverad, aningens trött och återigen befinna sig i ett stökigt ...

Av Angelica - 12 juli 2016 23:09

Kom ihåg Zenoptimism-listan. Inse vad du sätter för krav och måsten på dig själv, hur orimliga de kan vara at både hinna med och uppnå. Inse dygnets tidsbegränsning och hitta balans. Var konkret, finn vad som kan prioritera ner eller bort. Glöm inte ...

Av Angelica - 7 april 2016 18:21

Det finns mycket jag ångrar, mycket jag kan känna dåligt samvete för och mycket jag gräma mig över. Det hjälper inte att jag i ren allmänhet innerst inne känner att jag är ett evigt femte hjulet, sistahandsval. Att jag inte är omtyckt, att folk fejka...

Av Angelica - 29 januari 2016 22:05

Mindfullness, eller kanske det jag kallade zenoptimism, har börjat jobba på senaste dagarna, veckorna och jag tycker att det hjälper. Jag får mer energi, mer gjort och eftersom det även finns med mig gällande kost äter jag mindre onyttigt. Mindre män...

Ovido - Quiz & Flashcards