Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Sigh, sigh, röra, röra...

Av Angelica - 9 december 2010 00:22

Röra, röra.....


Den har dagen har gått till spillo. När jag vaknade av alarmet strax innan fem(tvättid 05-08, så kände jag spänningshuvudvärk. Något som hållt i sig till och från under hela dagen.

Vid sju när tvätten var klar tog jag huvudvärkstabletter och la mig att sova igen(nåt jag dessutom gjort mellan maskinernaxP), vaknade till och gick upp vid 10,11tiden.


Men min huvudvärk,som blev feber, ville inte ge upp även med vila och ja.. koncentrera sig på att plugga gick ju inte. Panodilen jag tog på morgonen var de sista, så vid en halv fem tog jag bussen till stan å apoteket, införskaffade Ipren och lade mig för att vila igen..

Till 19 tänkte jag, men alarmet gick inte av och vid en halv nio på kvällen vaknar jag förstås...

Aningens piggare:) Men så började jag fixa med gröt, prata med syrran en stund, bokade tågbiljetter för januari(tack SJs julkalender, 50% på resor t&r sundsvall i jan nu den 8e december:))

Strax därefter kom förstås huvudvärk/febern tillbaka och nu är det välan dags att lägga mig.

Fasen... Så mycket för att träna gym efter frukost och sen intensivarbeta med uppsatsen:( Bättre lycka imån?:p



Djupare ner... Trött, trött, trött...

Jag glider ifrån folk och är trist nu när det börjar bli bättre att märka hur off jag varit från allt söderut:(

Lite häruppe också...


Jag vill så mycket!:(


Hålla budget och ekonomi.

Komma iväg och roa på mig kryssning i januari eller så, verkligen kunna få UNNA mig och införskaffa saker...

Samtidigt som Cuppsatsen ska in och examineras då.

Företagsekonomi A ska börjas med och göras bra ifrån mig på...



I nuet ville jag träna upp kroppen och behålla det. Bli av med putmagen bl.a^^

Samtidigt så är aptit och sötsug en kamp allt mer:(

Jag vill vara social med vänner och älsklingen...

Jag vill vara pigg och effektiv, igen! Vara glad, pigg  och må bra!

Men icke.. Sigh...



Och sedan efter maj, början av juni, med skolan klar, vad ska jag göra då? Efter sommaren? Under sommaren?


Jobb, jobb.. Schissses... Men, var? Och vad händer om jag INTE får tag i det?:(


Det känns som jag ständigt är på väg att dala nedåt, men precis lycka hålla mig uppe...

Eller då och då kanske till och med mer än precis.. Fan..


Nåväl. Sova. Natti;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 25 oktober 2016 00:51

Använd ditt dåliga samvete som bränsle. Vänd ångern inatt till energi, kraft och diciplin imorgon. Gjort är redan gjort, imorgon är en chans att rätta dagens misstag. ...

Av Angelica - 26 augusti 2016 16:34

Dags för lite Zenoptimism igen. En återanvändning av att Lista alla kraven, måsten, vill-göra... Och rannsaka sig själv över vad som är praktiskt rimligt. Detta efter att känna sig omotiverad, aningens trött och återigen befinna sig i ett stökigt ...

Av Angelica - 12 juli 2016 23:09

Kom ihåg Zenoptimism-listan. Inse vad du sätter för krav och måsten på dig själv, hur orimliga de kan vara at både hinna med och uppnå. Inse dygnets tidsbegränsning och hitta balans. Var konkret, finn vad som kan prioritera ner eller bort. Glöm inte ...

Av Angelica - 7 april 2016 18:21

Det finns mycket jag ångrar, mycket jag kan känna dåligt samvete för och mycket jag gräma mig över. Det hjälper inte att jag i ren allmänhet innerst inne känner att jag är ett evigt femte hjulet, sistahandsval. Att jag inte är omtyckt, att folk fejka...

Av Angelica - 29 januari 2016 22:05

Mindfullness, eller kanske det jag kallade zenoptimism, har börjat jobba på senaste dagarna, veckorna och jag tycker att det hjälper. Jag får mer energi, mer gjort och eftersom det även finns med mig gällande kost äter jag mindre onyttigt. Mindre män...

Ovido - Quiz & Flashcards