Direktlänk till inlägg 22 maj 2012

Åter till bloggplatsen

Av Angelica - 22 maj 2012 22:45

Det var ett bra tag sedan. 

Under tiden som passerat har jag provat på andra bloggsajter såväl som haft längre perioder då jag inte bloggat något alls.


Speciellt då var jag arbetssökande i en svacka där jag inte hade något att göra om dagarna som aktiverade och boostade självförtroendet, istället det motsatta.


Men nu känner jag ett sug efter att börja blogga frekvent åter igen och just denna bloggsajten var den jag kände att jag trivts bäst med gällande designt och socialt uppbyggnad osv.


I alla fall. Varför nu då, kan man undra.  


Jo, för att liksom anledningen till att jag skapade min första blogg(raderade sedan LÄNGE), hade en tid i annalkande då mitt liv som jag levt skulle förändras drastiskt.


Då skulle jag flytta långt hemifrån för studier, bygga upp ett eget liv. 

Å det gjorde jag, träffade nya vänner, en egen lägenhet med allt vad det innebär... Jag började lära mig att stå på egna ben, känna allt mer att mitt Hem inte längre var det nere hos familjen.

Så träffade jag en kille, som jag väl då aldrig skulle vara så länge och bli så seriöst så fort men jodå.

Mitt första riktiga förhållande tog sin början... 

En månad blev ett år, en sommar nästan helt ifrån varandra som kom å gick utan förhållandet gick i kras.

När min utbildning slutade flyttade jag in i hans lägenhet, då alla andra härifrån flytttade tillbaka söderut till hem och annat. Sambo, 2årsdagen passerade och jul likaså.

Men, nu på våren började bli allt tydligare hur svagt det börjat bli. Å då det en kväll kom fram att det fanns känslor, besvarade dessutom, för någon annan... Då började en berg och dalbana av sorg, hopp och glädje, förtvivlan.... Acceptans blandad med förvirring...


Nu ska jag flytta tillbaka hem, inte till det barndomshem jag lämnade eftersom det är sålt...

Men ner till familjen i alla fall, till pappa i början. Singel. Återigen.

Återigen väntar ett nytt äventyr, in a way, och känner behovet att få skriva av mig om det.

Att kanske någon känner igen, kan känna något stöd...


Å läser ingen så är det i alla fall ändå skönt för mig att kunna läsa om det senare i bloggens sköna design.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 25 oktober 2016 00:51

Använd ditt dåliga samvete som bränsle. Vänd ångern inatt till energi, kraft och diciplin imorgon. Gjort är redan gjort, imorgon är en chans att rätta dagens misstag. ...

Av Angelica - 26 augusti 2016 16:34

Dags för lite Zenoptimism igen. En återanvändning av att Lista alla kraven, måsten, vill-göra... Och rannsaka sig själv över vad som är praktiskt rimligt. Detta efter att känna sig omotiverad, aningens trött och återigen befinna sig i ett stökigt ...

Av Angelica - 12 juli 2016 23:09

Kom ihåg Zenoptimism-listan. Inse vad du sätter för krav och måsten på dig själv, hur orimliga de kan vara at både hinna med och uppnå. Inse dygnets tidsbegränsning och hitta balans. Var konkret, finn vad som kan prioritera ner eller bort. Glöm inte ...

Av Angelica - 7 april 2016 18:21

Det finns mycket jag ångrar, mycket jag kan känna dåligt samvete för och mycket jag gräma mig över. Det hjälper inte att jag i ren allmänhet innerst inne känner att jag är ett evigt femte hjulet, sistahandsval. Att jag inte är omtyckt, att folk fejka...

Av Angelica - 29 januari 2016 22:05

Mindfullness, eller kanske det jag kallade zenoptimism, har börjat jobba på senaste dagarna, veckorna och jag tycker att det hjälper. Jag får mer energi, mer gjort och eftersom det även finns med mig gällande kost äter jag mindre onyttigt. Mindre män...

Ovido - Quiz & Flashcards