Direktlänk till inlägg 5 juni 2012

Vågor och styrka

Av Angelica - 5 juni 2012 12:45
Varje dag är en kamp. Eller. Varje dag går i vågor.
Jag bröt kontakten helt igår med N. Min älskling. Min fd älskling.
Jag fyller 23 i år. Jag borde väl vara starkare än såhär? Eller?

Vi pratade i två timmar då jag lyckades klämma ur mig att vi behöver bryta all kontakt innan jag mot bättre vetande sårar mig själv. Jag grät, snorade…

Någon timma senare var det N som grät. Verkligen grät och hade det jättejobbigt. Å jag som försökte vara stark, hård… Att det här är det bästa för oss båda, att det är jobbigt nu men att det blir bättre.
Håll emot från det inom mig som bara ville vara där hos honom, vara hans klippa såsom han varit min.
Säga att vi glömmer allt, att vi har en chans och… Ja allt det.

Men jag visste bättre. Vet bättre. Det är inte så enkelt. Det tog slut av en anledning, det är inte bara han å jag det handlar om och…
Just nu kan jag inte vara hans vän som är glad att han är glad å lycklig med någon annan än mig.


Idag vaknade jag trött och nere. Ombytta roller. Samtidigt som jag känner att jag faktiskt kan puffa på mig själv, nästan skälla ut mig själv mentalt… Få känslan av att fyllas med lite mer positiv energi.
Följa de ord, råd, som jag gav N igår. Att man visst orkar fastän det inte alls känns så. Det kommer inte vara lätt, det kommer ta emot, men bit för bit blir det lättare.

Säga är en sak, göra en annan. Men det måste gå.
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 25 oktober 2016 00:51

Använd ditt dåliga samvete som bränsle. Vänd ångern inatt till energi, kraft och diciplin imorgon. Gjort är redan gjort, imorgon är en chans att rätta dagens misstag. ...

Av Angelica - 26 augusti 2016 16:34

Dags för lite Zenoptimism igen. En återanvändning av att Lista alla kraven, måsten, vill-göra... Och rannsaka sig själv över vad som är praktiskt rimligt. Detta efter att känna sig omotiverad, aningens trött och återigen befinna sig i ett stökigt ...

Av Angelica - 12 juli 2016 23:09

Kom ihåg Zenoptimism-listan. Inse vad du sätter för krav och måsten på dig själv, hur orimliga de kan vara at både hinna med och uppnå. Inse dygnets tidsbegränsning och hitta balans. Var konkret, finn vad som kan prioritera ner eller bort. Glöm inte ...

Av Angelica - 7 april 2016 18:21

Det finns mycket jag ångrar, mycket jag kan känna dåligt samvete för och mycket jag gräma mig över. Det hjälper inte att jag i ren allmänhet innerst inne känner att jag är ett evigt femte hjulet, sistahandsval. Att jag inte är omtyckt, att folk fejka...

Av Angelica - 29 januari 2016 22:05

Mindfullness, eller kanske det jag kallade zenoptimism, har börjat jobba på senaste dagarna, veckorna och jag tycker att det hjälper. Jag får mer energi, mer gjort och eftersom det även finns med mig gällande kost äter jag mindre onyttigt. Mindre män...

Skapa flashcards