Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Angelica - 25 juni 2012 16:33

Jag känner mig lite vilsen och ofokuserad, återigen.

Tankar och fokus vandrar till , och fastnar vid, det som slösar tid nu. Teveprogram, filmer... Men framför allt dagdrömmeri om någon jag inte borde dagdrömma om. Någon jag ett tag faktiskt lyckades behålla långt i skymundan utan någon direkt betydelse, ett förflutet och inte en del av nuet.


Men så kom den där korta men upprörande brytet av noll-kontakt. Att han fortfarande är osäker, men inte kan ta sig ner förrän  sin semester.


Å nu sitter jag här, blandad med faktumet att jag "vet" att han inte kommer välja mig, att lagom till mitt hopp stiget och med det tankarna om att det faktiskt är Möjligt, något Jag Vill, så kommer det ha känts bättre för honom, utan mig. 

Kanske aningens negativitet, ett spår av dåligt självförtroende, att väl ingen kommer se mig som förstahandsval, vad det än gäller. Follk bryr sig om mig, jag är okej, rätt söt och ibland kanske lite snygg till och med. Men ändå grå, femte hjulet och så vidare..


Men det känns mest i ren allmänhet som the story of my life, just min "tur" att det blir så. 

Å jag har inte berättat för varken vänner eller familj om det samtalet, för jag vet vad de skulle säga redan. 


Glöm honom, han har redan gjort sitt val förrut och han förtjänar inte dig... Och så vidare.


Sååå... Men i alla fall, igår raderade jag han som mobilkontakt inkl smskonversationen... Visserligen sparade jag vissa sms i anteckningar, men tja.... Ett steg i taget?


Idag är seg dag då det regnar och blåser en massa ute, inte direkt lockande för att komma igång med ordentlig daglig motion. Men jag gick bort till Netto och tillbaka, köpandes bara det jag tänkt(mjölk, yoghurt, bananer) och ingen läsk eller något snacks. Inte ens en flaska mineralvatten. 

Plus att jag mailade ams, behövligt då det nu gått ett antal veckor sen jag var där och de skulle höra av sig efter någon vecka...


Det regnar på nu men det var skönt med en promenad innan, blåsigt men uppehåll just då...

Funderar på att gå en till promenad, speciellt lockande att gå bort till Lidl och köpa Jordnötsbågar, mums;D

Dock inte så passande då jag försöker hålla snacks till helgerna om ens överhuvudtaget. För kroppens och plånbokens skull;p


Borde ta och göra några coreövningar av olika slag, så att jag faktiskt kan lyckas med att stå i plankan i mer än bara ett par sekunder:P Plus att det behövs då min rygg börjat kännas extra svag och öm på sistone:S INTE bra...

Starkare rygg och plattare mage... Synd att det är så himla jobbigt att träna just de områdenaxP

Hade någon form av träningsvärk i ena armen på förmiddagen idag(och lite nu), fint vad lite boxning och baseball på Wii kan göra:p


Hungrig... Tur att det är middag på g, plus att det finns ett gäng bananer hemma nu att mätta hungern med:p

Ovido - Quiz & Flashcards