Direktlänk till inlägg 12 augusti 2012

Svallvågor

Av Angelica - 12 augusti 2012 07:02

Det är synd att man bara lever livet en gång, utan tidsmaskiner. Annars hade jag flyttat företagsekonomin till höstterminen där sista läsåret, på nåt vis fått ut.min examen, inte valt hemtjänsten som sommarjobb å sluppit så mycket energisugande tid å försämrad självkänsla å självförtroende. Eller så hade jag åtminstone stått på mig mer, berättat hur jag mådde och kände, sökt hjälp å stöd så mycket tidigare å inte krympt ihop allt mer. Orkat mer som flickvän, vågat skälla, gnälla,bråkat om såväl hushållssysslor som undvikt en vänskap med Henne å,eller behållt den när N sagt att han kände nåt till henne istället för att blint lita på att det var ändå Mig han älskade, mig han skulle satsa helt och fullt på mig.Å nu är min fd älskling tillsammans med nån jag hatar. Å hur mycket jag än må tyckt å tycka att det är bättre att jag inte är hans utan så småningom någon Bättre så återkommer ändå stunder av ånger och irritation mot Henne. Varför ska det vara så svårt att bara... Må bra, heltid. Om jag hade en tidsmaskin kanske det snarare är framåt jag borde gå,eller jag vet att det är det. Att nåt längre fram visar att det här är övergående, att jag kommer finna lycklig kärlek igen.Bah,eller att det kommer finnas en tid framöver som får Honom att undra, Varför gjorde inte hon allt det.för mig? Varför var jag inte värd att förbättras för?Men det är mer tankar lutande mot skadeglädje. Behov av skadeglädje. Eller så. Morgondepp,morgontårar..Å en ivrig lust till en morgonpromenad, joggingtur eller cykeltur.Fixa jobbansökningar.Eller kanske att somna om. Kanske lite väl tidigt att gå upp en söndag?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 25 oktober 2016 00:51

Använd ditt dåliga samvete som bränsle. Vänd ångern inatt till energi, kraft och diciplin imorgon. Gjort är redan gjort, imorgon är en chans att rätta dagens misstag. ...

Av Angelica - 26 augusti 2016 16:34

Dags för lite Zenoptimism igen. En återanvändning av att Lista alla kraven, måsten, vill-göra... Och rannsaka sig själv över vad som är praktiskt rimligt. Detta efter att känna sig omotiverad, aningens trött och återigen befinna sig i ett stökigt ...

Av Angelica - 12 juli 2016 23:09

Kom ihåg Zenoptimism-listan. Inse vad du sätter för krav och måsten på dig själv, hur orimliga de kan vara at både hinna med och uppnå. Inse dygnets tidsbegränsning och hitta balans. Var konkret, finn vad som kan prioritera ner eller bort. Glöm inte ...

Av Angelica - 7 april 2016 18:21

Det finns mycket jag ångrar, mycket jag kan känna dåligt samvete för och mycket jag gräma mig över. Det hjälper inte att jag i ren allmänhet innerst inne känner att jag är ett evigt femte hjulet, sistahandsval. Att jag inte är omtyckt, att folk fejka...

Av Angelica - 29 januari 2016 22:05

Mindfullness, eller kanske det jag kallade zenoptimism, har börjat jobba på senaste dagarna, veckorna och jag tycker att det hjälper. Jag får mer energi, mer gjort och eftersom det även finns med mig gällande kost äter jag mindre onyttigt. Mindre män...

Ovido - Quiz & Flashcards