Alla inlägg den 4 maj 2013

Av Angelica - 4 maj 2013 12:18

Jag gillar biggest looser men ibland går de till överdrift. Som pappan vid grillning uppmanar dottern att inte äta skinnet på kyckling. Där all smak sitter, varför inte ta bort det från början å tillaga det mer smakrikt?


Det ständiga, att inte få äta normalt, favoritmat måste dieteras eller helt förvägras.

Men, när man tänker efter så är ju hela grejen att person inte har kunnat äta "normalt". De saknar Stopp och Nej tack, i varierande nivå . Även jag.


Det är inte bara, att sluta äta onyttigt eller äta mindre.


Det är Inte samma sak som att man inte kan gå ner i vikt å säga stopp å nej tack å äta nyttigare.Man kan, det är bara aningens tuffare än för ngn normal.

Det är Enklare att följa samma gamla vanor, uppleva lyckokänslor av föda.Njutning.Är man medveten om det kan man också förändra med det i baktanke.


I mitt fall betyder det t.ex att jag måste se till att få hem så lite onyttigt som möjligt då jag har svårt att låta det vara till helgen om jag köper det en vardag. Å att ta hem mörk choklad å äta en bit då då tills jag föredrar den över ljus choklad. Att tvinga till ett stopp när jag dessförinnan sagt en liten bit.

Eller som igår då jag äntligen köpte jordnötsbågarna jag varit sugen på hela veckan, men efter en mindre skål inte alls fann supergod. De smakade mushigt salt inte jordnötter. Ner i påsen och in i skåpet, med resten.

Igår fann jag underbart nog kvarg med funlight apelsin mer lockande än snacks. Likaså att göra mig en skål till med smält banan&mörk choklad, fast det blev bara kvarg då jag vill spara/snåla in å bananer.

Å mörk choklad för den delen:p

Ju mer jag gör "rätt" val, ju mer vanesak å naturligt känns det. Men, börjar jag fela, är jag snart på väg åt fel håll igen. Från 90 kg till 74 igen kommer ta mycket tid och en massa tålamod.

90 kg, jag kan inte fatta att det är min vikt, helt sjukt.

Skapa flashcards