Alla inlägg den 25 maj 2013

Av Angelica - 25 maj 2013 22:16

"Must have the deepest commitment, the most serious mind.

This one a long time I have watched.
All his life has he looken away...
To the future, to the horizon.

Never his mind on where he was...
What he was doing."

Adventure.
Excitement.
A Jedi craves not this things...

You are reckless!
You are too old, yes too old to begin the training"<--- Kan jag bryta Gamla vanor eller är jag inte ung nog?

Ord från Star Wars, men i mångt å mycket passande för mig, å kanske andra.

"How will I know the good side from the bad?
When you are calm, at peace, passive"
Också sant. Det är inte när musiken dundrar hemma ur högtalare eller ur örsnäckor i affärer... Som jag kan tänka klart å agera med gott samvete.
Det är när det är tyst och jag är lugn.

"Always with you it can't be done.
Hear you nothing that I say?
- But this is different, it can't be done.
- No. No different, only different in your mind. Do or do not, there is no try.
- I... I don't believe it.
- That is why you fail."

En del visdom där med, endast när jag till fullo tror att det är möjligt, har jag kraft att genomföra det.
Innan dess blir det bara halvdant, precis som det Har blivit. Över 80 kg har jag nog legat på mer än ett år nu.


Så. Som idag sådana enkla saker som att när klippt i papper å tejp till morsdagspresenten, så segade jag Inte kvar vid tvn utan slängde skräp och lade undan sax å tejprulle.
En direkt applicering av 2 min-regeln och "Skjut inte upp till imorgon det du kan göra idag".
Har målat naglarna med, medan jag ser på SW The Imperium strikes back:)
Istället för att se på vanlig tv, som i te visat något kul:p

Tidigare idag då jag kom hem efter att ha skrivit omtentamen, satte jag igång med att fortsätta skriva in ppp-anteckningar inför föreläsningen.
Plus lagade lunch Inklusive grönsaker:D
Å tog ut skräp(inkl ett glas jag råkade spräcka då det välte vid torkningen av disken).

Nåväl, ett långt inlägg, men förhoppningsvis kan SW-visdomarna hjälpa er med?:p

Ovido - Quiz & Flashcards