Alla inlägg den 15 juli 2013

Av Angelica - 15 juli 2013 20:26

Var öppen mot nära å käras å dela deras vardagliga problem, så blir dina egna lättare att bära. Istället för att snurra in dig i dina egna å må dåligt , glömma av att höra av dig å må än sämre.

Av Angelica - 15 juli 2013 08:33

Jag går ofta min egen väg, bra ibland, mindre bra ibland. Som med text, folk runtomkring mig verkar Twittrade, "långa" texter är jobbiga. Mer än mening så är det för jobbigt att läsa. Som fb-status ex.
Å på gymnasiet tipsade svenskläraren om att skriva ordentligt(stora å små bokstäver, ex) vid chatt så slipper vi råka få in chattspråk i våra arbeten. Jag var nig den enda, så nu är jag ist minst sagt ringrostig på förkortningar å kan nog upplevas stel av det ibland.
Fördelen är väl att ju äldre jag blir så mer möter jag folk i min egen ålder som passerat chattspråkperioden.
Men ja, ändå. Tycker folk blivit lata, förslöade av internet å Google-it.
Jag med en del,som orken att skumma böcker efter fakta eller betydelser, istället för att googla. Man har ju böckerna framför sig men dess register är för vaga å tålamodet börjar tryta. Å så kanske via googlandet tappar just den förklaringen som läraren sökt.

Skapa flashcards