Alla inlägg den 29 juli 2013

Av Angelica - 29 juli 2013 18:11

Jag har använt Runkeeper mycket till å från de senaste åren... Året? Började där förra året tror jag, mäta promenader å joggingturer. Få aktiviteter loggade var en push till att komma iväg. Att pusha sig lite extra när jag använde den, då det så tydligt syntes om jag legat på latsidan.

Fick nu häromdagen ett mail att man nu kunde synka appen med myfitnesspal, som jag inte visste var det var. Kollade upp det å laddade ner det gratis.
Runkeeper mäter även kalorieförbränningen utöver sträcka å tid, i mfpal knappar man in vad man ätit. Det jag märkte idag var att det ingick en sträckkodsläsare som man kunde scanna in ens varor å låta den räkna kalorier åt en istället för att man själv får väga osv för att manuellt knappa in dem. Så smart!
Då jag dessutom matat mina mått, vikt, hur mkt jag vill gå ner totalt å per vecka mm, plockar den fram hur mkt kalorier jag bör äta varje dag. Synkningen med Runkeeper gör att mängden jag förbränner räknas in, balanseras.

Så, jag skulle kunna följa det strikt med att balansera kalorier, om jag vill. Skoj^^
Fast, strikt räkna känns inte så smart, lätt att man bara ser siffror å inte god mat osv.

Ovido - Quiz & Flashcards