Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av Angelica - 8 augusti 2013 20:42

Myfitnesspal-appen har blivit aningens beroendeframkallande.
Jag må ha hört om utveckling av ätstörningar och annat psykiskt negativt om att räkna kalorier.

Men, att i butik vara på väg att plocka 80 gram Haribo Lakritsnappar istället för chips och inse när jag swipade den i appen, 300 kalorier!
Lika mkt som jag enligt Runkeeper förbrände på dagens promenad som jag varit så stolt över: 4.39 km på 52:56 minuter.

Det fick mig att känna att jag inte fick äta något. Kanske Läkerol Havsalt, sockerfritt. Inga nappar till mig.

Blev dock Estrella Salta chips, fast 200 gram bara.
Eller bara, myfitnesspal sa att 200 gram var 1000 kalorier.
1000! Som en stor måltid mat:(


Varningsklocka, antingen på att jag bör sluta använda myfitnesspal, eller använda det som motivation till att röra ordentligt på mig.
Tror det blir det senare, samtidigt som jag får se till att kunna Njuta med.

Ovido - Quiz & Flashcards