Alla inlägg den 16 december 2013

Av Angelica - 16 december 2013 22:23

Tankarna virvlar, tankespår åt många olika håll - kring ekonomi, julklappar, motion, hälsa, kost och en massa annat.

Men framför allt den som verkligen är viktig i nuet.


Redan i morse då jag såg frågorna till hemtentan insåg jag att inte mindes boken och ångrade att jag inte ältat den förra veckan såsom tanken var.


Nu är klockan 22.26 och inte en enda av de 4 frågorna är klara och de ska in imorgon kl 12.00 senast.

De ska inte bara vara skrivna, de ska också ha hunnits dubbelkollas igenom. 

Det är en salstentamen på fredag som känns minst lika tveksam, men måste jag åtminstone inte klara den för att få godkänt på kursen. 

Men det måste jag däremot med denna hemtenta.
 

Det känns så hopplöst, på sitt vis. Jag känner hur jag återigen närmar mig denna onda cirkel av att kugga ett delmoment i en kurs, en kurs till... Inget CSN. 

Så går det när tiden rinner iväg och jag lägger tid på att handla, köpa onyttigt och fastna vid tv-program.  Plus grejar med B-uppsatsen. Uppsatsen är väldigt mycket roligare än denna kursen med hemtentan i. Inte bara för att det är lättare just nu än hemtentan, utan i allmänhet. Hemtenta är tråkigt.


Men jag måste ju klara den! Jag vill inte stå där igen med samvetet i bottnen, tårar rinnandes och ilska mot mig själv bubblandes inombords. Ovanpå det skammen gentemot nära och kära - att jag väl ändå borde veta bättre än att agera såhär. 


Samtidigt är ju inte hoppet ute ännu. 

Frågan är dock: stanna uppe några timmar till genom natten eller gå och lägga mig nu för att gå upp tidigt imorgon?

Jag är ju mer än nattuggla, men frågan är hur snällt det skulle vara mot mina ögon som fått lida av tårar innan idag(orelaterat med hemtentan utan en helt annan sak)...

Å andra sidan, själva sömnen lär ju vara bättre med ett gott samvete. 

Att ta hand om disken borde jag hursom göra innan jag går och lägger mig. 

Delvis är disken en undanflykt från hemtentan, men eftersom jag måste handdiska så borde det verkligen åtgärdas idag och inte låtas stå och gro tills imorgon.  

Tror jag tar tag i den och sedan kanske försöker lite till på hemtentan.

Ovido - Quiz & Flashcards