Alla inlägg den 31 december 2013

Av Angelica - 31 december 2013 10:55

Det är nyårsafton, imorgon är ett nytt år. Å idag vaknar jag upp i min lgh, första gången sedan den 20 december. Jul är över och min födelsedag likaså.
Jag har en hög med disk att ta itu med och andra hushållsysslor att fixa, som att tvätta. Behöver balansera min ekonomi, mata in kvitton och planera framöver.

Men trots skön egen säng och 8+ timmar sömn känner jag mig trött och inte alls pepp att sätta igång, å frukost inkl smoothie och 2 koppar kaffe verkar inte göra något åt det.

Inte för att det spelar någon roll, för såhär kan jag inte bo, så bara att dra igång musik och ta itu med det.

Det är något jag bär med mig in till nästa år: strunta i om jag känner för det, för jag mår ju så mycket bättre av att ta tag i saker än att skjuta upp det.

En annan sak jag tar med mig är att inte bära runt på saker inombords och därmed göra dem större än vad de är, utan vara öppen, ärlig och inte vara rädd för att söka stöd.

Den tredje saken jag vill ta med mig in i nästa år, är att våga ta för mig, prata och vara social. Hur kan jag annars lära känna någon ny.

Skapa flashcards