Alla inlägg den 6 mars 2014

Av Angelica - 6 mars 2014 00:09

Jag kände av hur jag var på väg utför, hur jag existerar men inte lever.
Då det känns som livet saknar mening i nuet, har jag alltför lätt att försvinna bort i andras liv, i tv-serier framför allt. Ger en illusion i stunden att jag mår bra, men egentligen försämras alltför mycket när det stjäl tid för allt annat jag behöver, borde och "måste" göra.
Det blir inte bättre av att jag också i samma veva äter sötsaker å snacks som får mig att i stunden må bra, men sedan illamående och/eller dåligt samvete.

Så, jag tvingade mig själv. Bestämde mig för att idag och imån samt majoriteten av fredag, är tv-serier förbjudna.
Å pushade ut mig, cyklade tur å retur till affären å köpte saker jag behövde såsom bananer, kaffe å mat, plus energidryck så jag kunde få till en extra kick hemma sen.
Köpte ben & jerrys glass med, en slukade jag innan under dagen, men den lyckades jag med att inte nå hälften av. Egentligen kanske jag inte borde ha köpt den, men på nåt vis kändes det ändå okej.

Nu hemma på kvällen, har jag gjort det jag satt mig för, skolarbete & utskrifter jag måste ha fixat till imån.
Plus diskat upp högen jag skapat och förberett inför frukost mm inför imån.
Å inte avsnitt till av Angel har jag sett, å inte får jag se nåt nu som sömnmedel. Inte som jag gjort de senaste nätterna.

Det känns inte enkelt, men bra. Så jag är lite glad.

Skapa flashcards