Alla inlägg den 14 april 2014

Av Angelica - 14 april 2014 14:31

Jag såg The Secret, fann styrka, hopp & lycka från den. Men så idag kom äntligen betyget för tentan upp. Jag kände mig redan trött idag, nu sjunker humöret än mer. Å det gick inte att hämta ut tentan än, så jag vet inte hur nära, eller långt ifrån, eller nära, jag var.
Å nu kämpar jag med att inte ge upp. Att se en motgång som att allt är poänglöst, att jag aldrig kam komma ikapp. Att det bara kan flyta på.
Känslan av att det här är bottnen, nu har jag nått bottnen så nu slipper jag kämpa mer. Men...
Varför måste det vara en kamp? Varför ska allt upplevas som så jobbigt?

Kan jag inte istället bara vara glad, pigg och lycklig? Ta det med en klackspark? Bestämma mig för jag ska gå till väga, planera, bestämma mig för att jag kan klara av det här.
Ja, varför inte?
Det här är inte början av en negativ nedåtgående spiral. Det är bara en liten sten i skon, känns i stunden just nu, men jag bara ta av mig skon, skaka ur stenen...
Å sedan fortsätta vandra framåt, leva, vara glad^^

Ovido - Quiz & Flashcards