Alla inlägg den 13 maj 2014

Av Angelica - 13 maj 2014 18:45

I början av skrivandet av denna bloggen skapade jag en hemläxa bestående av ett gäng punkter.

Det handlade om att inse vilka krav, måsten och eventuellt roller man sätter på sig själv.

För att inse hur rimliga dessa var egentligen.

Känns som jag inte lärde mig av den där.

Nu när jag cyklade hem från skolan började jag fundera över det.

Vad jag skulle göra när jag kom hem, vad jag behövde göra idag och framöver.


Skolan: Denna kursen och omtentan på fredagen


Hushåll: Städ, disk,tvätt, matlådor. Handla?


Jobb: Ut och lämna CV:n. Kanske ringa någon arbetsgivare?


Hälsa: Jag behöver begränsa onyttigheter och framför allt komma iväg och träna:


Vänner, familj, kärlek: Umgås, skapa och bibeålla relationer. 


Fritid/Egotid: Spel, tv-serier, böcker, eget skrivande med mera.


Sammanvävt med allt detta Ekonomi. Att ha råd med allt. Skapa inkomst, hantera nuvarande inkomst.


Det går liksom inte ihop. Tiden räcker inte till.


Speciellt då jag börjar 8.30 imorgon och är väldigt trött på att vara trött. Jag vill vara pigg imorgon, komma dit i god tid och inte stressa dit och känna svetten rinna när jag kommit fram. 


Sigh. Till att börja med ska jag fixa google-drive-grupp, fixa lunch(ev se på Game of Thrones till maten) och skriva på min del till grupparbetet i nuvarande kurs. 

Å sedan borde jag både komma iväg til gymmet och få iväg CV:n. Som jag inte gjorde igår. För att jag istället prioreriterade att umgås med familj och ta hand om mitt diskberg. Med mera. 


Det inlägget jag kom och tänka på är denna.

Ovido - Quiz & Flashcards