Direktlänk till inlägg 11 september 2014

En dag i taget

Av Angelica - 11 september 2014 08:23

N var en helg och de väggar jag satt upp rämnade så småningom.
Speciellt en natt då han sov men jag förgäves försökte låta bli att gråta. För att det blivit så tydligen med han här
hur ensam jag har blivit, hur mkt jag skulle sakna honom. Den jag en gång var med honom, någon jag själv tyckte om och känslan av att vara så omtyckt, så speciell i hans ögon.
Alla framsteg jag tyckte mig gjort sedan vi gjorde helt slut för... Till jul två år sedan?
Kändes helt bortblåsta.
Just då, i svallet av känslor.

Men så tänkte jag efter, sökte lugn. För det är ju egentligen inte N jag verkligen saknar, det är att ha självförtroende och att vara lycklig.
Inte känna att jag kämpar men inte kommer framåt, mest står och stampar. Så, jag bestämde mig för att varje dag ta ett steg framåt, bryta en trend och inte ta enkla vägen, den som förr eller senare leder till dåligt samvete.
Som att ringa kundservice, inte maila.
Att inte vänta en timma tills första rasten för att jag är 10 min sen till en föreläsning utan gå in ändå: stå ut med den tillfälliga skämigheten och få in en massa kurskunskap istället.
Att inte fastna vid tvn fastän min lgh är en röra jag egentligen bestämt mig för att fixa den dagen.

De svårare stegen är att regelbundet motionera&träna och att lägga timmar i sträck på att läsa kursböcker osv.

Att bli den jag vill vara, inte grämas i efterhand över vad jag Borde ha gjort men lät bli att göra.

So far, quite good...

 
 
Ingen bild

Micke

6 oktober 2014 09:24

Hej Angelica, vet inget om dig. Hamnade här av en slump. Blev nyfiken. Kan jag hjälpa? Älskar att hjälpa människor, bygga upp självförtroende. Hör av dig!!Kram/Micke

Angelica

6 oktober 2014 14:08

Tack för omtanken men nej tack.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 25 oktober 2016 00:51

Använd ditt dåliga samvete som bränsle. Vänd ångern inatt till energi, kraft och diciplin imorgon. Gjort är redan gjort, imorgon är en chans att rätta dagens misstag. ...

Av Angelica - 26 augusti 2016 16:34

Dags för lite Zenoptimism igen. En återanvändning av att Lista alla kraven, måsten, vill-göra... Och rannsaka sig själv över vad som är praktiskt rimligt. Detta efter att känna sig omotiverad, aningens trött och återigen befinna sig i ett stökigt ...

Av Angelica - 12 juli 2016 23:09

Kom ihåg Zenoptimism-listan. Inse vad du sätter för krav och måsten på dig själv, hur orimliga de kan vara at både hinna med och uppnå. Inse dygnets tidsbegränsning och hitta balans. Var konkret, finn vad som kan prioritera ner eller bort. Glöm inte ...

Av Angelica - 7 april 2016 18:21

Det finns mycket jag ångrar, mycket jag kan känna dåligt samvete för och mycket jag gräma mig över. Det hjälper inte att jag i ren allmänhet innerst inne känner att jag är ett evigt femte hjulet, sistahandsval. Att jag inte är omtyckt, att folk fejka...

Av Angelica - 29 januari 2016 22:05

Mindfullness, eller kanske det jag kallade zenoptimism, har börjat jobba på senaste dagarna, veckorna och jag tycker att det hjälper. Jag får mer energi, mer gjort och eftersom det även finns med mig gällande kost äter jag mindre onyttigt. Mindre män...

Ovido - Quiz & Flashcards