Alla inlägg den 1 mars 2015

Av Angelica - 1 mars 2015 19:23

Det är skillnad på att vara Lonely och att vara Alone. Att känna sig ensam och vara ensam.
Det känns som att ensamheten är mitt dilemma, hur mina tankar springer iväg när jag är själv och min energi till och förmåga att få saker gjorda när jag är själv... Sinar och rinner stundtals ut i sanden.

"Behandlar du dig själv på samma sätt som du behandlar andra? Hur kan du förvänta dig att någon uppskattar att vara i sitt sällskap om du inte själv uppskattar ditt eget sällskap?"
Översatt(ish) citat från filmen The Secret.

Sigh. Men, för var gång jag tar mig upp när jag som minst saknar energin att göra det, ju mer styrka ger jag mig själv att göra just det.

Det är viktigt att kunna be andra om hjälp men jag är också såpass gammal nu att jag inte kan hålla någons hand konstant.
Trots allt, det är så mycket jag tagit mig igenom , så långt jag kommit från bottnar jag nått gång på gång.
Kärleken som gått i spillror och krossat mig, tryckt ner mig , men jag har stärkt mig upp på fötter igen.
Skolresultat som gått åt skogen men som blivit bättre.

Så mycket annat som hade kunnat få mig att helt ge upp, tappat all ork och allt hopp om en ljusare framtid. Men jag har inte gett upp och på en del vis har jag blivit starkare. Därmed borde sådana vardagliga och jämförelsevis enkla saker inte vara så svåra egentligen.

Som jag sagt någon gång tidigare; jag tror att jag har blivit så van vid att kämpa, klamra mig fast, att jag glömt hur det är att stå stadigt av sig själv med båda fötterna med så många möjligheter framför mig om jag bara skulle våga ärligt hoppas och ta ett steg framåt fastän jag är osäker och rädd. Sluta vara rädd.
Jag jobbar på det.

Skapa flashcards