Alla inlägg den 3 mars 2015

Av Angelica - 3 mars 2015 20:02

Kände mig orkeslös och började googla depressiontrådar och dylika tester. Humöret blev inte bättre.

Men så hittade jag ett blogginlägg som handlade om hur smarta människor blir deprimerad då de ständigt blir uteslutna då de anses för svåra att arbeta med. Hur människor kuvar deras kreativitet, nya idéer och hur man lär sig att tysta ned sig själv, "normalisera" sig. Osv osv

Mitt humör lättades upp, inte för att jag är supersmart, utan för att det där påminde om mig.

På många vis känns det som jag allt mer inser att jag lärt mig att vinna aldrig är rätt -inte att välja sina strider utan att helt undvika det.
Jag suger i mig allt negativ kritik och rus men slår för det mesta dövörat till vid rosor . Tycker jag var tvärtom när jag var yngre, kanske naiv ibland men ja...

Varför? Åhå jag skulle kunna skylla på en den ena en den andra.

Hursom, det inlägget ljusade upp min värld , min tillvaro. Gav mig energi.
Inte riktigt tillräckligt för att hugga i med skolarbete men med andra hushållssysslor. Arbetet kommer sen.
Sen. Jag har sagt det i flera dagar nu känns det som. På sistone har jag försökt muta mig själv med "Bara två timmar, behöver inte göra allt på en gång men två timmar i sträck vore något". Det har ju inte gett så himla mycket hittills.

Skapa flashcards