Alla inlägg under januari 2016

Av Angelica - 29 januari 2016 22:05

Mindfullness, eller kanske det jag kallade zenoptimism, har börjat jobba på senaste dagarna, veckorna och jag tycker att det hjälper. Jag får mer energi, mer gjort och eftersom det även finns med mig gällande kost äter jag mindre onyttigt. Mindre mängder, bättre och bättre på att förstå när jag är hungrig och törstig, inte egentligen sugen på söta och salta onyttigheter. Märket Nellie och dess olika steviagodis hjälper mycket. Mitt lakritste hade hjälpt om jag hade varit bättre på att dricka mina teer överhuvudtaget.

Kände hursom att det var dags att visa på att jag inte bara känner depp och dåligt samvete utan börjar må så väldigt mycket bättre.

Av Angelica - 8 januari 2016 00:49

För länge sedan skrev jag ett inlägg om att skriva listor, punkta upp alla krav och förväntningar man har på sig själv. Räkna ut tiden dessa verkligen tar och rensa och omfördela efter vad som egentligen är realistiskt eller ens möjligt.

Jag kan inte gymma 1-2 h inkl dusch osv, jobbasöka i fem, plugga i sju och samtidigt laga mat, följa tv-serier, storstäda lägenheten, locka håret (1 h xp), sminka mig... Ta en promenad, fika med familjen och vänner... Se på tv tre timmar innan sovdags.

På samma dygn, å inte om jag lägger mig vid midnatt, eller tre , och går upp vid 10. Sover dåligt, gnagande samvete och ständigt mindre och mindre energi.


Planera dagarna efter timmarna som känns rimligt att sova och vara vaken, inte efter vad du borde eller "måste". Men ge inte upp heller!
Min dumhet: förhala tills det blivit "för sent" att dra igång med något.

Handling och inte bara ord. Vore fantastiskt!

Skapa flashcards