Alla inlägg under oktober 2013

Av Angelica - 26 oktober 2013 21:24

Att dagen som lutar på mot ännu en slö dag, där onyttigheter radas på varandra och latheten känns som ett faktum. Att förmå sig själv, att göra små saker.
Äsch, det tar ju inte så lång tid nu men är skönt att ha gjort.
Som att lägga in de nytvättade kläderna i garderoben istället för att lämna kvar de på sängen å återvända till soffan. Skala och hacka morötter till snacks, plocka ur diskmaskinen...
Göra lite välbehövlig yoga.
Som rensar tankarna och värmer kroppen med ujay-andning.

Härligt.

Av Angelica - 17 oktober 2013 12:32

På djupet? Ekonomiskt tufft, osäkert?
Skolan är osäker, otydlig.

Men just nu, rätt okej, rullar på, pluggar och sover hyfsat. Rör på mig ibland och äter inte överdrivet onyttigt. Inte helt utan kontakt med vänner, ok med syskon och föräldrar.
Jag mår bara dåligt om jag fokuserar på det negativa, bättre med fokus på ljuspunkter och lagom fortsatt driv och diciplin. Med kost, skola, hälsa, socialt...

Andas... Le, orka, lev.

Av Angelica - 9 oktober 2013 21:51

Självförtroende, självinsikt?
Försökte ta kort på mig själv med kameran men blev inte bra, efter ett tag sjönk självförtroendet, självkänsla?) vid insikten... Kanske jag faktiskt ser ut sådär och att korten inte blir bra, som jag tänkt...
Just för att min självbild är fel.
Den där rundade saken, det är jag.
Inte direkt attraktiv, inget som vinklar och ljussättning kan ändra på.
Jag borde förändra mig, bli smal igen.

Av Angelica - 8 oktober 2013 10:48

Tankarna och det dåliga samvetet kring allt man inte gjort kryper fram på kvällen när man ska sova.
Träningen, uteblivna träningen.
Som är skönt när man har gjort det, men som inte blir en vana.
Eller, det har varit i en period, några år sedan nu, två?
Men det har Inte varit det på väldigt lång tid, så det är inte en naturlig vana.
Även om man vill att det ska vara så.
Som att strunta i tv på kvällen.
Men då fattas det mig...
Jag tar bort för mycket av själv, när jag förbjuder mig att fly verkligeten i stunder, in tv-seriers och filmer värld.

Skapa flashcards