Alla inlägg under augusti 2012

Av Angelica - 12 augusti 2012 07:02

Det är synd att man bara lever livet en gång, utan tidsmaskiner. Annars hade jag flyttat företagsekonomin till höstterminen där sista läsåret, på nåt vis fått ut.min examen, inte valt hemtjänsten som sommarjobb å sluppit så mycket energisugande tid å försämrad självkänsla å självförtroende. Eller så hade jag åtminstone stått på mig mer, berättat hur jag mådde och kände, sökt hjälp å stöd så mycket tidigare å inte krympt ihop allt mer. Orkat mer som flickvän, vågat skälla, gnälla,bråkat om såväl hushållssysslor som undvikt en vänskap med Henne å,eller behållt den när N sagt att han kände nåt till henne istället för att blint lita på att det var ändå Mig han älskade, mig han skulle satsa helt och fullt på mig.Å nu är min fd älskling tillsammans med nån jag hatar. Å hur mycket jag än må tyckt å tycka att det är bättre att jag inte är hans utan så småningom någon Bättre så återkommer ändå stunder av ånger och irritation mot Henne. Varför ska det vara så svårt att bara... Må bra, heltid. Om jag hade en tidsmaskin kanske det snarare är framåt jag borde gå,eller jag vet att det är det. Att nåt längre fram visar att det här är övergående, att jag kommer finna lycklig kärlek igen.Bah,eller att det kommer finnas en tid framöver som får Honom att undra, Varför gjorde inte hon allt det.för mig? Varför var jag inte värd att förbättras för?Men det är mer tankar lutande mot skadeglädje. Behov av skadeglädje. Eller så. Morgondepp,morgontårar..Å en ivrig lust till en morgonpromenad, joggingtur eller cykeltur.Fixa jobbansökningar.Eller kanske att somna om. Kanske lite väl tidigt att gå upp en söndag?

Av Angelica - 6 augusti 2012 11:22

Singel är jag. Singel och småsökande. 

Hemmaboende. 


På många vis känns det som en glömd dröm att jag bott självständigt långt hemifrån, med härliga vänner och en pojkvän i närheten, med ett gymkort jag använde flitigt. Självklart var inte allt en dans på rosor, men det känns allt mer som att det poppar upp en ivrig längtan då och då efter det där. Som får humöret att stupa för jag vet att det där kommer att dröja, ta tid. Det kommer dröja innan jag stadigt och med gott samvete kan fixa ett gymkort och framför allt flytta hemifrån.


Det kostar att flytta hemifrån, med anskaffning av möbler, buffert för hyra och så vidare. Sedan att Bo själv, bara med grundkostnader i form av hyra&el&mat, för att så att säga "överleva". Tanken är ju dock även att plugga nu i höst så då tillkommer kurslitteratur mm. plus vardagslyx som godis, snacks, vin, busskort... Gymkort?


Tur att jag har en del saker kvar sedan förra gången, såsom exempelvis kökssaker och sängkläder. Men möbler, som sagt, en soffa och en säng till att börja med. En skön "ovanpå"maddras har jag dock redan, den har fått åka både upp från barndomsrummet till egna lägenhet som ner till mitt nuvarande, i förrådet ligger den och väntar nu.


Sedan så var det ju det där med pojkvän, lär dröja bra länge innan jag dels finner någon som det Klickar med, dels är tillsammans så länge att det lugn och tillit som 1-2 års förhållande innebar infinner sig:p


Det är tufft, men just nu gäller det att leva i nuet och se framåt i lagom takt, förneka den återkommande desperation av det som varit förr.

Skapa flashcards