Direktlänk till inlägg 22 december 2015

Jag vill gå ner i vikt

Av Angelica - 22 december 2015 07:34

Varför?
För att jag vill vara smal igen

Varför?
För att...
kunna använda p-piller igen.
ha ett större urval med kläder
trivas med mig själv i bikini/underkläder/inga kläder
slippa bli andfådd över minsta lilla
Känna att jag kan läggs upp helkroppsbilder på dejtingsidor utan att dra in magen, vinkla osv
Att lägga upp helkroppsbilder för att attrahera, inte sålla bort dem som jag skulle vilja träffa men som om de ser mig irl inte skulle stanna kvar på en dejt.
För att orka mer i vardagen


Hur?
Äta mindre kalorier än jag förbränner

Hur ska du äta mindre? Vad ska du äta mindre av?

Ska du ta bort allt onyttigt?
Hur länge och vad går gränsen för vad som är onyttigt?
Inga chips men får du äta tårta när någon fyller år?
Får du äta billig mörk choklad med socker i?
Måste allt vara lightprodukter?
Måste du ha lättmjölk i kaffet eller får du fortsätta med röd?

Förbränna kalorier? Hur? Vad? Hur ofta? Vad händer om du inte kan gå till gymmet pga skola, jobb mm?

Vad är målvikten? Hur lång tid vill du att det tar? Hur många kilon på en månad? Vecka?

När du nått målet hur ska du stanna där? Hur får du äta då? Hur förbränner du?


The Opus(http://youtu.be/6KTMFnM-q4Q) pratar om vikten av att ha clarity/k] över varför man vill något och att se Vad det verkligen innebär.
Är båda tydliga är det troligare att faktiskt lyckas med det. Desstu mer troligt ju starkare Varför är.

Samtidigt som det är viktigt att planera så är det viktigt att börja, justera planen eftersom.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 25 oktober 2016 00:51

Använd ditt dåliga samvete som bränsle. Vänd ångern inatt till energi, kraft och diciplin imorgon. Gjort är redan gjort, imorgon är en chans att rätta dagens misstag. ...

Av Angelica - 26 augusti 2016 16:34

Dags för lite Zenoptimism igen. En återanvändning av att Lista alla kraven, måsten, vill-göra... Och rannsaka sig själv över vad som är praktiskt rimligt. Detta efter att känna sig omotiverad, aningens trött och återigen befinna sig i ett stökigt ...

Av Angelica - 12 juli 2016 23:09

Kom ihåg Zenoptimism-listan. Inse vad du sätter för krav och måsten på dig själv, hur orimliga de kan vara at både hinna med och uppnå. Inse dygnets tidsbegränsning och hitta balans. Var konkret, finn vad som kan prioritera ner eller bort. Glöm inte ...

Av Angelica - 7 april 2016 18:21

Det finns mycket jag ångrar, mycket jag kan känna dåligt samvete för och mycket jag gräma mig över. Det hjälper inte att jag i ren allmänhet innerst inne känner att jag är ett evigt femte hjulet, sistahandsval. Att jag inte är omtyckt, att folk fejka...

Av Angelica - 29 januari 2016 22:05

Mindfullness, eller kanske det jag kallade zenoptimism, har börjat jobba på senaste dagarna, veckorna och jag tycker att det hjälper. Jag får mer energi, mer gjort och eftersom det även finns med mig gällande kost äter jag mindre onyttigt. Mindre män...

Skapa flashcards