Alla inlägg under juni 2014

Av Angelica - 30 juni 2014 20:40

Jag blev nyss glatt förvånad.

Denna sommaren fick jag tag i ett deltidsjobb samtidigt som jag var tre dagar på ett annat inkl en provjobbdag. Det verkade som jag blev vidbehov och att jag skulle bli inringd veckan efter då det skulle vara mycket.
Men så går dag efter dag då jag ser till att gå upp tidigt och äter frukost mm och gör mig redo för kort varsel.
Men hela veckan går och inte ett ord.

Jag börjar undra om jag missat signaler på att jag inte alls varit den som de sökt.

Som ett misslyckande vid ett annat jobb då en hel sommar gick utan att jag fick veta att jag gjort något fel eller hur arbetskollegor rapporterade bakom min rygg.
Till på hösten, då jag stod som vid behov och efter en arbetsdag blev inkallad till chefen och fick allt slängt mot mig på en gång och utan någon möjlighet till förbättring utan bara Aldrig mer jobba för dem.

Det där slog hårt mot mig, visst var arbetet psykiskt tärande för redan från början, men just att utan förvarning gå från den som ändå alltid var bra eller åtminstone okej, en värdefull resurs för arbetsgivaren...
Till botten.

Det fick mig att tro att Nähä, okej, jag fick väl inte det här då, h*n fick det väl inte ur sig bara då.
Var ju inte mitt drömjobb ändå direkt, jag klarar mig.

Men så plingar det till i mobilen, "Kan jag jobba imorgon?"
Självklart!

All paranoia, gnagande oro i bakhuvudet och en alltför snabb acceptans av ännu ett misslyckande.
I onödan.

Tro på dig själv!

Mitt självförtroende och framför självkänsla är inge bra><
Övning ger färdighet och tid läker sår...
Djupa andetag, le.
Gör alltid ditt bästa så behöver du inte nedslås av motgångar, utan lär dig av dem och gå vidare^^

Av Angelica - 21 juni 2014 10:37

Bestäm dig för vad du vill göra och gå sedan all in.
Så många gånger jag har hört det.
Bara gör det.

Någon har jag väl kunnat fungera så också men nu förtiden är jag en velmaja, mestadels för att jag valt "fel" så mycket tidigare och kraschat och fått börja om från noll.
Jag vet inte riktigt vad jag vill längre och har svårt att tro på mig själv, lita på mig själv.
Vissa saker är relativt säkra, såsom politik åsikt.

Men jag jobbar på att bli bättre på att känna efter, tänka efter, vad jag vill och att pusha mig själv när jag känner knuten i magen och märker hur jag är på väg att dissa en chans bara för att jag är rädd för att misslyckas. Igen.
Den där rädslan, osäkerheten, är vad som får mig att känna att jag inte är så gammal som jag faktiskt är. Mognaden och tryggheten som jag faktiskt besitter.

Jag blir mer förvånad om jag lyckas än om jag misslyckas. Mer förvånad över beröm än kritik.

Jag har blivit så van med vid kämpa, klamra mig fast och möta ena hindret efter det andra att jag bara sett en liten bit framåt i taget.
Det börjar bli hög tid att se längre fram, få fram tydligare mål jag vill nå.
Våga satsa.

Inte bara försöka mer eller mindre förgäves prata ned orolig magkänsla utan faktiskt Göra något.
Det jag mår bra av, i längden. Inte vad som förväntas av mig, eller som jag tror förväntas av mig.

Av Angelica - 20 juni 2014 01:22

Efter att ha haft svårt att låta bli skräpmat å godis jag haft hemma kände jag hur mantrat "denna gången ska jag inte ta genvägar, varken piller eller diet".... Jag ville ha opuntia pluss igen, eller åtminstone Vitalslim. Kunde köpa hem mer äppelcidervinägerkapslar men de gör mig bara hungrig.

Noll tålamod. Fast, jag har inte beställt å jag tror att det är sängen nästa som gäller nu.

Av Angelica - 9 juni 2014 20:18

Å idag ignorerade jag suget efter chips och glass när jag var och handlade. Förstod att jag var hungrig och att det var dags att åka hem å äta mat ist.
Innan dess plöjde jag rakt igenom en av mina mentala barriärer och nu har jag sommarjobb till 99%. Ett litet, men bättre än inget. Som kommer testa och förbättra min sociala förmåga.

Skapa flashcards