Direktlänk till inlägg 21 juni 2014

Bestäm dig.

Av Angelica - 21 juni 2014 10:37

Bestäm dig för vad du vill göra och gå sedan all in.
Så många gånger jag har hört det.
Bara gör det.

Någon har jag väl kunnat fungera så också men nu förtiden är jag en velmaja, mestadels för att jag valt "fel" så mycket tidigare och kraschat och fått börja om från noll.
Jag vet inte riktigt vad jag vill längre och har svårt att tro på mig själv, lita på mig själv.
Vissa saker är relativt säkra, såsom politik åsikt.

Men jag jobbar på att bli bättre på att känna efter, tänka efter, vad jag vill och att pusha mig själv när jag känner knuten i magen och märker hur jag är på väg att dissa en chans bara för att jag är rädd för att misslyckas. Igen.
Den där rädslan, osäkerheten, är vad som får mig att känna att jag inte är så gammal som jag faktiskt är. Mognaden och tryggheten som jag faktiskt besitter.

Jag blir mer förvånad om jag lyckas än om jag misslyckas. Mer förvånad över beröm än kritik.

Jag har blivit så van med vid kämpa, klamra mig fast och möta ena hindret efter det andra att jag bara sett en liten bit framåt i taget.
Det börjar bli hög tid att se längre fram, få fram tydligare mål jag vill nå.
Våga satsa.

Inte bara försöka mer eller mindre förgäves prata ned orolig magkänsla utan faktiskt Göra något.
Det jag mår bra av, i längden. Inte vad som förväntas av mig, eller som jag tror förväntas av mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 25 oktober 2016 00:51

Använd ditt dåliga samvete som bränsle. Vänd ångern inatt till energi, kraft och diciplin imorgon. Gjort är redan gjort, imorgon är en chans att rätta dagens misstag. ...

Av Angelica - 26 augusti 2016 16:34

Dags för lite Zenoptimism igen. En återanvändning av att Lista alla kraven, måsten, vill-göra... Och rannsaka sig själv över vad som är praktiskt rimligt. Detta efter att känna sig omotiverad, aningens trött och återigen befinna sig i ett stökigt ...

Av Angelica - 12 juli 2016 23:09

Kom ihåg Zenoptimism-listan. Inse vad du sätter för krav och måsten på dig själv, hur orimliga de kan vara at både hinna med och uppnå. Inse dygnets tidsbegränsning och hitta balans. Var konkret, finn vad som kan prioritera ner eller bort. Glöm inte ...

Av Angelica - 7 april 2016 18:21

Det finns mycket jag ångrar, mycket jag kan känna dåligt samvete för och mycket jag gräma mig över. Det hjälper inte att jag i ren allmänhet innerst inne känner att jag är ett evigt femte hjulet, sistahandsval. Att jag inte är omtyckt, att folk fejka...

Av Angelica - 29 januari 2016 22:05

Mindfullness, eller kanske det jag kallade zenoptimism, har börjat jobba på senaste dagarna, veckorna och jag tycker att det hjälper. Jag får mer energi, mer gjort och eftersom det även finns med mig gällande kost äter jag mindre onyttigt. Mindre män...

Ovido - Quiz & Flashcards