Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Angelica - 11 oktober 2010 13:08

Det är lätt att drunka i negativa småsaker.

 Lätt att glida ner i dem och gå från pigg och glad, till trött och nere.


Om man inte lär sig att ta ett steg bakåt; att se det mer på avstånd. Man sållar sina tankar, filar in positiva delar och ändrar fokus.  Fyll dig med ljus och energi igen.


Som nu idag, nyss, behövde jag göra det.

Det började bli bättre

  • Gymmade med E intensivt igår
  • Ekonomin gås igenom och planeras, kan nog rätt okej ändå.
  • Fictionkapitlet lades upp igår natt, skrivet,putsat och kontrollerat.
  • Går på varje föreläsning, känns som om jag förstår det mesta.
  • Jag sökte till Företagsekonomi A nästa termin,trygghet, en sak mindre.

Men så börjar det rasa

  • En överhängande omtenta, hur ska jag få in den mitt i allt annat?
  • Äldre systern påpekande angående nästa termin"vad hände med praktik?". Osäkerheten ifall man gjort rätt val ändå kryper sig på.
  • Man inser att innan året är slut, det vill säga de kommande månader, lär jag få en räkning från radiotjänster på 2x519 kr.Det kommer bli knaggligt på studiemedlet. Att jag inte snålat in tidigare känns minst sagt surt.

Så känner jag hur min syn blir tyngre, mörkare, hur energin sinar.

Handla på Lidl, gå och lämna vinterskorna på lagning, gå och prata med syo...

Det var dagens uppgift. Plus att läsa kurslitteratur.

Jag orkar inte längre det. Hm, eller?



Ja, jag har en omtenta. Men det är min andra på tre år. Det är 2 på hm... 10 hitills skrivna tentor. Minst. Utöver det har det skrivit hemtentor,uppsatser. De har jag så gott som klarat av alla av.

 Visst, vårt gruppPM i slutet av andra terminen första året fick vi komplettera för att få godkänt, men ytterst lite av det var mitt "fel" egentligen.


Att dessutom denna Metodkursen är en repetition av Metodkursen vi skrev i Bkursen gör själva tentamen i det något enklare, så länge jag repeterar kurslitteratur och föreläsningsanteckningar så att det fastnar ordentligt.

Omtentan går nog att få in där med.

Hamnar den under C-uppsatstiden efter Metodtentan drar den visserligen viktig uppsatstid, men det är mer hanterligt då jag har 10 veckor på mig med uppsatsen.

Det löser sig.


Och med nästa termin. Tja. Ja. Det blir nog bra.

Tror till och med att jag läst någonstans att i definationen på en  pol.examina, kandiatexamen i statsvetenskap, kan det ingå i kriteriet med även Företagsekonomi A förutom Nationalekonomi A(vilket jag redan har). Så ja. Det Borde inte vara några problem.


Att handla på Lidl och lämna in vinterskorna är lättare än vad jag vill få det till.

Djupt andetag. Just do it.



Så. Sålla tankarna, ändra fokus från negativt till positivt... Må bättre^^

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards