Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Angelica - 19 oktober 2010 22:05

Att meditera har gått rätt bra hitills, fick in en fem minuter idag och mer under avslappningen på dagens yogapass.


När jag försökt hitta en balans mellan det som sker i nuet, så har jag tappat det som ligger bakom mig och framför mig.

Hm. Det där lät nog mest förvirrande.

Men sedan mina föräldrar skilde sig i våras så har jag inte haft något direkt "hem" förutom min egen lägenhet och pojkvännens.

Det skapar ett kaos i bakgrunden, som då mitt "barndomshem" för tio år pratats till och från om att säljas så att jag får ställa in mig på att sett det sista gången, för att sedan kunna vara där ändå då det inte sålts. 

Just nu bor i alla  fall mor och lillsyrran, plus katten:p där , så det är väl någon grund i alla fall.


Ett annat faktum jag Vet att jag borde göra något åt men som jag prioriterat undan för att lägga tid på exempelvis studier, är att jag i princip bara har två personer jag umgås med. Vännen E och pojkvännen N.

Vänner söderifrån pratar jag inte så ofta med och ses, ja, det är lite krångligt med avstånd,studier och annat.

Och vännen C häruppe är jag dålig på att ha kontakt med:S


Hursom blir jag snabbt ensam. Poff. E skulle bort en viss helg och sedan pratade N om att åka iväg på en kryssning med killkompis samma helg.

Fritt fall.


Så ska det inte behöva vara!


Undermedvetet behöver bli medvetet, även om det är jobbigt.


Att meditera hjälper att få fram det.

Men så behövs det. Kontroll.

Kontroll handlar också om balans, varken för mycket eller för lite. Lagom:p


Tänk på det, ni med, glöm inte det som berör i bakgrunden, för annars tenderar det att forsa fram vid andra mindre tillfällen;)


För övrigt så är en helg själv inte hela världen, även om jag vant mig vid att vara med N så gott som varje helg. Att flytta hemifrån för snart tre år sen(tiden flyger!) upp hit har gjort att jag vant mig vid att vara själv också:p


En mindre sak blev en större sak bara:p

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards